Seminari de coordinació primària-secundària a Manresa

Francesc Costa
Coordinador del seminari

Mathematics2Professorat dels centres públics de primària i secundària de Manresa, en total 25 persones, hem participat aquest curs en una activitat que tenia com a objectius bàsics conèixer, compartir i actuar conjuntament sobre aspectes relacionats amb el desenvolupament del currículum de matemàtiques (continguts, estratègies, avaluació… ) i també reflexionar i acordar posicions comunes pel que fa a les feines de reforç d’estiu en el pas de primària a secundària.

Al llarg de les diverses sessions de treball s’ha avançat en aquests objectius. Així, hem millorat el coneixement personal i el treball que fa cada centre i també s’ha compartit la diagnosi dels problemes que els docents ens trobem a l’aula. Ha estat molt important la intervenció en una de les sessions de la inspectora Marta Carlos per ajudar a concretar la visió competencial de l’ensenyament de les matemàtiques. També cal destacar les presentacions que diversos centres han fet sobre les seves pròpies experiències de treball a l’aula.

Pel que fa a les feines de reforç d’estiu s’han consensuat els següents acords:

  • Els deures de l’alumnat de primària que no ha superat l’àrea es presentaran a primer d’ESO i seran demanats, recollits i revisats pel professorat de secundària.
  • L’alumnat que hagi superat l’àrea podrà, voluntàriament, realitzar aquests deures que podran ser lliurats a la seva arribada a l’Institut. Aquests treballs sols seran recollits.
  • D’altra banda es planteja la necessitat d’avançar en la “personalització” d’aquests deures, segons cada alumne/a per tal que puguin ser més efectius i realitzables.

De cara el curs vinent es planteja la continuïtat de l’activitat posant l’accent en el treball dels continguts curriculars i en compartir estratègies que permetin resoldre alguns dels problemes plantejats, més enllà de compartir-ne la diagnosi. A més d’això es plantegen els següents propòsits :

  • Treballar en grups més petits (centres relacionats), però sense perdre del tot l’espai de trobada en comú.
  • Crear una base de dades interactiva que permeti compartir recursos i activitats.
  • Compartir activitats pràctiques sobre aspectes concrets dels continguts.
  • Comprovar estadísticament l’eficacia dels acords sobre els “deures d’estiu”
Aquesta entrada s'ha publicat dins de Número 05 - juny 2013 i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.