Una nova forma de comunicar-nos

Carmen Romero (Tutora P-3), Montse Pérez (TEI), Antònia Capellà (Tutora P-4), Anna Torramorell (Tutora P-5), Sara Cardona (P-5), Yolanda Martínez (Mestre suport i coordinació Ed. Infantil), Joan Clusella (Mestre coordinador informàtica)

Des de l’Escola Renaixença de Manresa us presentem un Projecte d’Educació Infantil emmarcat dins la setmana cultural 2012, on a través de la dansa s’exploren noves formes de conèixer i valorar la diversitat com un factor enriquidor.

Creieim  que l’escola del present ha d’estar oberta i preparada per tal de desenvolupar-se en una gran diversitat de cultures. Hem d’aprendre a compartir la pròpia cultura amb la cultura d’altres pobles.

El nostre propòsit és donar a conèixer, mitjançant la dansa, les tradicions i els costums de les famílies dels nostres alumnes, fomentant el dret a l’expressió cultural i a la diversitat. Volem integrar les diferents cultures de la nostra escola, afavorint actituds de tolerància i respecte.

La dansa és considerada com l’expressió de l’art més antiga de l’ésser humà. Mitjançant el moviment, es poden expressar emocions i  sentiments. També ens permet conèixer diferents costums, tradicions i formes de vida. Cal valorar la dansa com un gran recurs educatiu i és en aquest sentit que valorem el resultat del  projecte i la nostra experiència com a molt positiva.

Les danses populars tenen un significat col·lectiu d’identitat, de comunicació i també d’apropament, esdevenen un recurs idoni per promoure valors com el respecte, la solidaritat i l’amistat vers altres pobles i cultures, emprant un llenguatge comú com a nexe d’unió: la música i el moviment.
( PÉREZ,C.(1999), La dansa. Ballem músiques ètniques i populars. Barcelona, Ed Viena.)

Per veure el llibre del Projecte :
http://apliense.xtec.cat/prestatgeria/a8020061_2571/llibre/index.php

Per veure la programació :
https://docs.google.com/a/xtec.cat/file/d/0BxLK65_3aGFROUNPVE5ZVkx2SlU/preview?pli=1

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Número 04 - febrer 2013 i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.